Mjölkfri vit choklad.

Det är lycka att upptäcka att det faktiskt finns mjölkfri vit choklad och som dessutom inte kostar skjortan och halva slipsen, utan endast halva skjortan. För som med de mesta andra mjölkfria produkterna kostar de mer än vad originalvaror (eller vad jag fint ska kalla dem) med mjölk gör. Det finns några olika märken som producerar vitchoklad som är mjölkfri tex. Bonvita, Organica och Plamil. Jag har endast testat Bonvita's vita choklad. Den är ganska söt i smaken och med en tydlig smak av vanilj. God, men jag använder den hellre till efterrätter och bakning än att äta. Är det någon annan som har smakat någon vit choklad får ni gärna säga vad ni tyckte om den.


Vad jag har kunnat hitta är det tre sidor på internet som det går att beställa mjölkfri vit choklad ifrån och av dessa har jag beställt från två av dem (chokladshopen.se och ekobutiken.se).

ekobutiken.se har endast Bonvitas vita choklad. En chokladkaka 100g kostar 34,50kr. Frakten är på 60kr. De har också en hel hög med andra chokladkakor från Bonvita, bla ljus choklad med olika smaksättningar. Har beställt härifrån idag och det ska bli intressant att se lång tid det tar innan jag har paketet.

chokladshopen.se har endast Bonvitas vita choklad. Här kostar en chokladkaka 100g 42kr, vilket är det dyraste styckpriset som jag hittat på dem. Frakten är dock endast på 19kr och vad jag kan minnas var de snabba också. De har även några andra smaker på Bonvita chokladen.

goodstore.se kan du hitta alla tre varianterna av vit chocklad.Priset varierar mellan 33-35kr per chokladkaka 100g. Nackdelen är att minsta ordervärde är 400kr och frakten på 79kr för den som bor utanför Stockholm. Jag har inte beställt härifrån än, men det blir säkert gjort framöver någon gång då de har inne alla tre sorterna av vit choklad. De har dessutom andra sorters choklad såsom ljus mjölkfri choklad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag måste tipsa om en hemsida där de finns mycket choklad, även vit som smakar helt okej men lite sötare och med vaniljsmak.



http://selectedseven.se



De lyckades även ta hem chokladadventskalender åt min son nu i julen som var.



Så slå ett öga där

2012-01-09 @ 13:13:38
Postat av: My

Tusen tack för tipset! Verkar vara suverän service på den sidan och fin är den också. Jag ska lägga in den länken (:

2012-02-04 @ 19:21:24
URL: http://imittmjolkfriakok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0